Cardio completed

Jag har haft lite känningar i halsen, men trots detta gjorde jag ett helt godkänt cardiopass idag.
I vanlig ordning stod spinning på schemat. De första 10 minuterna tag jag det ganska lugnt för att få upp värmen i benen och få igång cirkulationen. Efter detta ökade jag motståndet något och körde på en nivå där jag kände att det inte var allt för ansträngande. Som ni vet är eventuella infektioner inte att leka med, och är ingen höjdare att kombinera med hård träning.

Dagens resultat:

Tid: 40 minuter
Medelpuls: 131 slag pr/minut
Maxpuls: 167 slag pr/minut
Kcal: 411

Eftersom jag har missat ett mellanmål idag (intensiv dag på arbetet), laddar jag på med lite extra mat nu efter passet.
På menyn står nu 100 gram fullkornspasta med 200 gram kyckling (färdiglagad vikt) samt lite oliver.
Senare ikväll blir det i vanlig ordning Mr. Big Muscle Protein, 50 gram tillsammans med cirka 250 gram minimjölk plus omega tre kaps och vitaminer.

Jag har en fråga till er där ute: Hur många dagar i veckan kör ni cardio, och i sådana fall i vilken form?

Kör så det ryker, det gör jag!

Mvh Calle

6 kommentarer:

Anonym sa...

om jag ska vara ärlig på din fråga... 0 ggr i veckan =)

vet att man borde hålla igång utöver styrkan 3-4 ggr i veckan.. men men, det är tiden som tryter i mitt fall.

mvh Markus

Calle Sirén sa...

Markus: Tja, då kan det ju bara bli bättre med andra ord :)
Skämt o sido så upplever jag ett stort lyft sedan jag började köra cardio. Har ökat i princip alla övningar, förutom benen.
Sen får man inte glömma de andra välgörande effekterna på kroppen!

Tid finns det alltid, det handlar bara om planering och motivation! Innan Decembercupen 2005 körde jag cardio kl halv fyra på morgonen innan jobbet :) Detta är iofs inget jag rekommenderar om du vill göra ett bra jobb senare på dagen...

Mvh Calle

Jörgen sa...

Räknas ölhäveri som cardio? skämt å sido, aldrig såvida du inte röknar cykla till eller gå från skolan.
Har en fråga. Om man tränar mkt styrka, hur gör man för att samtidigt minska ens midjemått? kan man det utan att lägga sig på negativa kcal? och sif är det ju inte optimalt att bygga längre... =)

Calle Sirén sa...

Jörgen: Nja, öl räknas väl inte direkt som "functional food"... Haha
Ju mer muskler du lägger på dig, ju lättare kommer du bränna fett.
Endast riktiga nybörjare kan bränna fett och bygga muskler på samma gång (och de som dopar sig så klart).

Mvh Calle

Jörgen sa...

Hmm riktigt nybörjare är ju jag iofs =). har bara tränat i 3,5 månader. Blir nog att jag ska snegla lite på kardio nu till terminsstart, tänkte köra lite spinnigpass/allmän cardio på gerda, typ 2-3 ggr i veckan. Tänkte om man lägger det på motsatt sida dygnet kanske det blir minst negativt för styreökningarna.
Hoppas du haft trevligt på Kickoffen!

Mvh
//E

Calle Sirén sa...

Jörgen: Mitt tips är utan tvivlan att aldrig köra cardio på samma dag som styrketräningen (vid tävlingsdiet är det dock annorlunda)! Även om musklerna kan kännas helt OK, har man ett nervsystem att ta hänsyn till dessutom.

Kör hårt!

Mvh Calle